KertÉSZ – napló 20. hét / 2.


2021. május 21.
Kihelyeztem még egy Almamoly csapdát. Az időjárás-felelős nem engedélyezte a kertészkedést.

2021. május 22.
A tegnap kihelyezett Almamoly csapda 10 áldozatot fogott. Tavaly is sikeresen védekeztünk vele a kukacos almák ellen.
Ültettem poharakba még néhány sütőtököt, ricinust valamint pillangóvirágot a kert díszítésére.
A trópusi növényeimmel is foglalkoztam egy kicsit. Télen a verandán telelt öt darab Lótuszbanán (Musella lasiocarpa). A kisebbek kettesével ültek a cserepekben, saját edényt kapott mindegyik. A Dwarf Cavendish banán is új földet kapott. Szoktatás után majd ültetem ki a kertbe.

2021. május 23.
A mai napon későn ültetett kápia paprikákat pikíroztam. Az első ültetésből nem kelt ki elegendő. Gondolom ez a szeszélyes időjárás is hozzájárult ehhez. Galaxy és Kurtovszka kápiák kerültek ma sorra. Szabadföldben és fóliában is szép nagyra nőnek. Zölden is ízletesek, de igazi ízüket pirosra érve adják. Pirosarany készül belőlük, de zsírpapírba csomagolva ősszel sokáig elállnak hűvös helyen.
Kinyílt a leopárd pálmagumó virága. Szépnek szép, de a szaga rettenetes.

Kategória: helyzetjelentés, KertÉSZ napló
Címke: , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás